maandag 1 mei 2017

Dag 7

Van mijn plan om de berg ondergoed van een week weg te werken , is niets terecht gekomen. Vanmorgen na het ontbijt en de douche en de oefeningen voor oude mensen, zijn we naar het  stadje Trogir gelopen. Het was weer een prachtige dag en via een flinke heuvel en 20 minuten verder waren we in het prachtige stadje. Het staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. De gebouwen zien er prachtig uit en de grote kathedraal is een bezichtiging waard. Ik wilde ook de klokkentoren beklimmen maar vanwege een file van mensen die niet van opschieten wisten , heb ik me halverwege weer omgedraaid en ben ik teruggegaan.

Het was enorm druk in het stadje en opeens schoot het ons te binnen dat het 1 mei was vandaag, de dag van de arbeid. Er wordt dan in veel landen niet gewerkt, men viert dan de strijd van de arbeiders voor een rechtvaardige samenleving. Helaas voor de werkenden in Nederland wordt dat niet meer gevierd bij ons.
De terrassen zaten overvol, wel heel gezellig trouwens. Na een kop koffie op een terras, een flinke wandeling gemaakt en rond een uurtje of twee kregen we toch wel zin in iets en besloten we om te gaan eten. Freddy spareribs en ik garnalen. Het smaakte prima. Toen weer terug naar de camping en onderweg probeerden we nog een stokbrood voor ’s avonds te scoren maar geen supermarkt in de buurt meer open.

Freddy wilde toch nog naar de punt van het schiereiland om daar naar vogels te kijken dus onderweg  zouden we vast nog wel een supermarkt vinden.

Op de camping waren onze achterburen inmiddels vertrokken en stonden er alweer nieuwe campinggasten uit Belgiƫ. Er was vandaag veel wisseling , vonden wij. Er staan Engelsen, Oostenrijkers, Nederlanders, Slovenen, Polen, Duitsers, Italianen; een gemengd gezelschap.
Het overgrote deel is de 60 gepasseerd. Zo ook het echtpaar achter ons. Toen we op de camping aan kwamen lopen waren ze net met de voortent bezig. Dat blijft toch een dingetje, zoiets opzetten. Zelfs als je waarschijnlijk al jaren gekampeerd hebt ! De woordenwisseling was behoorlijk heftig, beiden  hadden ze een stok in de hand en de toon werd alsmaar heftiger. Wij zijn weggegaan en toen we rond half 6 terug waren, zaten ze samen te eten en stond de voortent zoals hij hoort te staan; heel strak!  Wij hebben een luifel, die is alleen op te zetten.

Wij dus naar de punt van het schiereiland. Een brood hadden we inmiddels. Op een gegeven moment konden we niet verder, de asfaltweg hield op en we hebben de auto geparkeerd. Te voet verder en met het fototoestel, hopen op een mooie vogel voor het blog.
We liepen langs allemaal kleine strandjes met hier en daar een familie die aan het zonnen /eten was. Nergens geen vreemde vogel te horen, enkel een merel. Na een flinke wandeling maar teruggegaan naar de auto. Helaas! Wat er vanavond op het blog komt te staan is een vogel uit de oude doos denk ik. De wandeling was prachtig, veel bloemen, een mooie kustlijn en genieten van de rust. Wel jammer dat er zoveel rotzooi wordt gedumpt overal, asbest golfplaten, kapotte stoelen, veel plastic.

De terugweg hebben we dwars over het eiland heen gereden. Een prachtige rit, als je de gaten en hobbels in de weg voor lief neemt.

Na de wandeling van gisteren was de pijn aan de hiel van Freddy niet verergerd. Nu maar even afwachten wat het morgen  gaat worden.

Beste vogelvrinden,

De vogel van gisteren is een vink ook wel boekvink genoemd.
Geraden door Beate, weer super snel gereageerd.
De stand is:
Beate 4
Tom 2
Zoals mijn ega al heeft gezegd er waren weinig tot geen vogels te vinden op het het eiland. Jammer morgen misschien meer geluk.

Maar ik heb nog een mooie vogel van gisteren, hij is weer niet zo moeilijk, dus raden maar.