zondag 30 april 2017

Dag 6


Een dag met alleen maar zon, een strak blauwe lucht een aangename temperatuur om in de zon te zitten. Wel lekker om dat te kunnen typen.

Eerst moet ik een opmerking van gisteren herzien; de leeftijd van de mensen achter ons , schatte ik richting de 80 jaar. Maar vanmorgen, het leek alsof de man uit zijn fleece was gestegen, vief lopend , (ik denk door de aanwezigheid van de zon), en hij leek wel 20 jaar jonger; vlot gekleed, wel wat grijs maar niet veel dus een hele andere verschijning. Mevrouw daarentegen niet. Krom, langzaam lopend, helemaal grijs/wit  en bijna het trapje niet af kunnen komen. De fietsen stonden al klaar en hij sprong er op als een jonge god; mevrouw daarentegen lukte het na enig gewiebel en gedoe ook. Conclusie: moeder en zoon of een groot verschil in leeftijd als stel. Ik denk het eerste.



Wat een heerlijke dag. We hebben een flinke wandeling langs het strand gemaakt. Er waren veel lokale mensen in de strandtenten en in de restaurants. Bijna iedereen in de zondagse kleren, rustig wandelend en keuvelend . Van de taal is helaas niets te maken / te herkennen. Het enige woord wat wij gebruiken is : dobar dan: goedendag. Met Engels hier, lukt het prima.




Net als in veel landen waar het niet zo goed gaat met de economie, wordt er veel niet afgebouwd. Jammer, want het geeft een troosteloze aanblik , al die half afgemaakte appartementen en hotels. De kustlijn heeft kleine baaien met kiezelstrand en is prachtig.

We moesten ook nog een stokbrood scoren onderweg en dat lukte bij Tommy’s, een redelijk grote supermarkt waar ook verse vis te krijgen is. Dit wordt de supermarkt waar we morgen ons eten gaan halen; en nog wel op loopafstand van de camping; als ze mij er daar nog willen hebben tenminste! We hadden een stokbrood, een paar tomaten als beleg en een komkommer; alles in een tasje want dat hadden we niet bij ons natuurlijk. We staan keurig in de rij en ik loop met de boodschappen al verder en Freddy wil betalen. De mevrouw bij de kassa kijkt ons aan en ineens realiseer ik mij dat de boodschappen niet op de band liggen maar in de tas zitten en die draag ik en ik ben al bijna buiten! Veel verontschuldigingen van mijn kant, maar ze kon er geen begrip voor opbrengen. Wel een hele slechte eerste indruk zo.



Na ons lekkere broodje de laptop aan en Formule 1 gekeken. Een saaie race volgens de kenners en toeschouwers. Ik kon de zon meer waarderen. Tijdens  de race stond er op eens een Poolse meneer met stok bij de caravan. Een enorme waterval aan Poolse woorden en hij wilde dus weten hoe wij onze luifel en de daarbij behorende stokken hadden gebruikt. Freddy is maar meegegaan om het aan te wijzen. Op dat moment is dat het meest handige om te doen. Volgens mij is het gelukt.

Het eten staat al te pruttelen ruik ik. Volgens mij wordt het pasta, heerlijk! De kok doet zijn best in ieder geval. Ik ga hem een handje helpen.
We hebben trouwens een huisvink! Geen huismus, die zie je hier niet! De vink is er elke keer en ruimt de kruimels keurig op. Ondertussen komt er een behoorlijk geluid uit z’n keel; ik denk dat het goed toeven is hier.


Beste vogelvrinden,
De vogel van gisteren is de Europese kanarie.
Geraden door Beate, ze was er weer supersnel bij.
De stand is:
Beate 3
Tom2
Het was een heerlijke dag echter niet voor de spotters onder ons, geen enkele nieuwe vogel gezien.

Dus dan maar een vogel van gisteren.


3 opmerkingen: