dinsdag 9 mei 2017

Dag 15

Ik bedacht me vandaag een keer dat er al weer twee weken vakantie opzitten van de vijf ; dat we nog veel willen doen en zien maar dat ik ook veel aan thuis denk. Soms geeft dat een wat minder vakantiegevoel.

Maar als we dan zoals vanmiddag weer een wandeling maken en al het moois om ons heen zien, is dat ook weer geweldig. We zijn gaan lopen op zo’n 500 meter van de camping. Freddy wilde nog vogels op de gevoelige plaat vastleggen. We hebben veel vogels gehoord maar weinig gezien. Wel zwaluwen en merels maar geen bijzondere vogels. Ik heb nog wel een mooie vlinder weten te fotograferen, echt prachtig blauw!





Vandaag was het echt een niets doen dag. Er was regen voorspeld voor vandaag dus ook geen plannen gemaakt. Want in een natuurpark in de regen is geen optie voor ons.
Het heeft flink gewaaid en geregend maar hoofdzakelijk vannacht. Freddy is nog een keer buiten wezen kijken vannacht maar de luifel en stoelen enz. stonden nog netjes rechtop. We werden pas laat wakker; de Duitsers waren inmiddels vertrokken, ook niet gehoord en voor we aan het ontbijt zaten was het inmiddels half 11. Daarna koffie en de krant en de zon scheen nog een hele tijd, nog tot een uurtje of 5.  Ik heb er een manicuur en pedicuurdagje van gemaakt. Af en toe moet je daar de tijd voor nemen; voetjes in een bak met warm water, ondertussen de nagels van de handen knippen en vijlen en dan de voeten onderhanden nemen. Dat had ik voor de vakantie willen doen, lakken en zo,  maar het komt er dan niet van; te laks, en ik denk dan, doe ik op vakantie wel! En ja dus, nu naar 2 weken. De schade valt mee trouwens.  




Het is heel rustig hier, een paar Nederlanders en een paar Duitsers. Wel loopt er een schoonmaakploeg rond van zo’n vrouw of zes. Wat ze de hele dag te doen hebben is mij een raadsel. Het lijkt alsof ze steeds poetsen en dweilen maar het houdt toch een keer op. De mensen die er zijn maken echt de boel niet steeds vuil of zo. Ze zullen wel een contract hebben voor een aantal uren per dag en dan moet je maar schoonmaken. Er wordt trouwens wel gevraagd of je zuinig met water om wilt springen; dat dan weer wel.



Op dit moment is Freddy weer vogelen. Ik hoop dat hij morgen op het eiland Pag, zijn hart op kan halen. Er is een groot vogelreservaat, dus we zullen zien; het eiland lijkt op een maanlandschap er zijn mooie stadjes dus al die ingrediƫnten moeten voor een mooie dag gaan zorgen; en de zon gaat ook meewerken is ons verzekerd door Weeronline.
Ik hoorde al wel een terloopse opmerking vanmorgen: vroeg naar bed vanavond , dan kunnen we morgenvroeg om acht uur weg. We zullen het gaan zien en meemaken.  

Beste vogelvrinden,
Het heeft niets te maken met vogelen maar als ik opzij kijk zie ik prachtige rode teennagels van mijn ega.
Te zake nu, de vogel van gisteren is een witte kwikstaart, geraden door Tom. Daarmee wordt de stand heel spannend namelijk:
Beate 7
Tom 7
Waag ook eens een gokje, wie weet!

De vogel van vandaag heb ik net nog kunnen spotten op de camping.


3 opmerkingen: