woensdag 24 mei 2017

Dag 30

Vanmorgen  toch al heel vroeg wakker. Opgestaan om niet te gaan woelen en draaien en eenmaal buiten gekeken naar een paar vissers en de meeuwen. Opeens hoorde ik een specht, wel gaan kijken,  met het fototoestel in de aanslag, maar ik kon de specht niet ontdekken. Geen geboren vogelspotter, zeker wat geduld betreft, want dat moet je wel hebben, weet ik intussen.

Mijn oefeningen gedaan, lekker gezwommen, al was het water vanmorgen behoorlijk koud. Het is dan nog zo mooi stil hier. Nog niemand wakker op de camping. Toen ik uit het water kwam zag ik de auto van de bakker aankomen. Die is er ook altijd vroeg bij en het groente echtpaar ook. Mijn douchespullen bijeengeraapt en op weg naar de douche. Meteen mijn bikini goed uitspoelen, al dat zout is niet zo goed voor de stof volgens mij.



Een halve bikini eigenlijk. Het onderste stuk ligt nog thuis in de kast. Daar kwam ik op de derde camping achter. Het bovenstuk is zwart met witte stippen en daar past natuurlijk wel een zwarte onderbroek bij. Dus de bikini is weer intact.  Hoop wel dat het ontbrekende deel in de kast ligt thuis.



Inmiddels was Freddy er ook uit, gewassen, aangekleed en samen ontbeten. Op naar de huisarts. De navigatie gaf aan vijf kilometer, in het dorp Fazana, een kleine badplaats met Venetiaans stadsbeeld, dit staat vermeld in het boekje van de ANWB. Er was ons verteld dat de praktijk aangegeven wordt met een bord, met daar op een rood kruis. We vonden het bord en ik heb Freddy uitgezet want er was geen ruimte om te parkeren. Parkeerplaats gezocht , teruggelopen en samen naar binnen. Er hing geen bordje waarop we konden zien dat hier een praktijk was van een huisarts. We kwamen in een gangetje met drie stoelen en een bank. Er zat nog een mevrouw en ze gebaarde ons te gaan zitten en ze zei “Doctor” en wees naar een deur. Gelukkig, we zijn goed, wel een arts. Even gezeten en toen maar besloten, even om het hoekje te kijken en ons aan te melden. 

In een klein hokje zat een jongeman en hij bleek later de assistent te zijn. Ik heb het verhaal verteld en hij heeft alles uit het paspoort overgeschreven in een lijntjes schrift; naam etc. hij voerde het niet in op de computer. Die stond er wel,  maar het was een heel oud ding; zelfs ik zag dat. We konden weer in de gang plaatsnemen en wachten tot we werden geroepen. Een uurtje later kwam de huisarts en Freddy moest op de behandeltafel plaatsnemen. Er liepen steeds mensen  naar binnen en wij hebben de indruk dat je hier geen afspraak hoeft te maken. Een alleraardigste huisarts, een jaar of veertig schat ik. Het verband ging eraf en ze vroeg of het pijn deed, hoe het gebeurd was enz.

Het is niet voor te stellen dat je in Nederland nog ergens zo’n praktijk ziet. De wachtkamer is in de gang, de vloer bestaat uit drie verschillende soorten bekleding, er staan oude stoelen, tafels, kasten enz. De huisarts  bekeek de wond en ze was erg verbaasd dat de wond niet gehecht was. Het zag er wel  goed uit, zei ze en het been hoefde niet steeds hoog te liggen, i.v.m. trombose en Freddy mag er wel af en toe op steunen. Morgenmiddag moeten we weer terug voor nieuw verband en vrijdag ook weer, zoals het er nu uitziet tenminste. We hebben laten doorschemeren dat we zaterdag graag willen gaan rijden naar Nederland. We wachten maar af wat ze gaat zeggen morgen of vrijdag.

Op de terugweg kwamen we langs een grote supermarkt en meteen maar weer boodschappen meegenomen. Op de heenweg zagen we drie keer politiecontrole, op zo’n korte afstand. Op de terugweg ook weer. Dichtbij de camping stond een politiebusje, er naast een andere auto met het portier open en de eigenaar lag op de grond. Je moet hier wel langzaam rijden, anders kun je de gaten in de weg niet omzeilen, maar dan zie je ook nog eens wat.



Ik heb vanmiddag nog een stukje gewandeld langs het strand. De camping is nog veel groter dan ik  dacht. Het mooiste stuk strand dat ook nog  bij de camping hoort , ligt een heel eind verderop. Zomers moet het hier erg druk zijn , want er staat ook nog een hostel, een groot restaurant, een supermarkt, nog meer stalletjes/winkeltjes, drie toiletgebouwen en een heel aantal mobilehomes. Dat alles hadden we nog niet gezien. Alle toiletgebouwen kregen vandaag ook een grote schoonmaakbeurt. Met een ploeg van zes vrouwen is er de hele dag gepoest en geschrobt. Het zal wel de voorbereiding op het zomerseizoen zijn. Ook is het gras gemaaid op verschillende plekken en zijn er vandaag overal groene prullenbakken geplaatst.



Vanmiddag nog een stukje van de Giro gezien; het internet was vandaag redelijk goed.
Ik ga koken en morgen is er weer een dag.

Beste vogelvrinden,

Mijn ega is nu bezig met koken en het ruikt heerlijk.
Ik stond er versteld van dat mijn ega vanmorgen met het fototoestel op pad ging om de specht te  vinden. Super toch!!


                                                     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten