zaterdag 27 mei 2017

Dag 33

Onze eerste reisdag naar huis. Vanmorgen vroeg eruit en om half acht reden we al weg bij camping Brioni.

Het was de hele rit prachtig weer en we zijn om half twee gestopt , ongeveer zeventig km. voor Salzburg. We hoorden op de radio dat er bij de grens met Duitsland een wachtrij stond van een uur en we besloten toen maar om een camping te zoeken en morgen weer vroeg te vertrekken.

Het rijden ging wel goed. Nu een beetje prikkend gevoel in de voet maar niet meer dan de afgelopen dagen.

We vroegen aan de campingbeheerder hoe dat kan, zo’n enorme vertraging. Zij vertelde dat de deelstaat Beieren, sinds alle aanslagen,  extreem lang en intensief controleert.  We konden merken dat ze het wat overdreven vond, want ze zei: “Tja, dat is nu eenmaal Beieren”

De camping is een echte passantencamping. Om twee uur stonden er nog maar twee caravans en nu inmiddels wel 10, vier tenten en twee campers. Vanmiddag landden er trouwens een aantal parapenters  achter de receptie van de camping, in een wei. We hadden ze al wel in de lucht gezien. Een prachtig gezicht. Een eindje verder op is een parapent-school. In de zomer nemen veel jongelui daar les en kamperen dan op deze camping, vertelde de eigenaresse.
We zitten nu op ruim 500 m. hoogte. Je merkt dat toch snel aan de temperatuur als de zon weg is. Onderweg zaten we zelfs een keer op 1200 meter. De sneeuw ligt op sommige plekken nog op de bergen.

Het was een mooie rit hier naar toe. Het was niet druk,  alleen bij de grensovergang  van KroatiĆ« naar SloveniĆ«, moesten we even wachten. De aanrijroute is een tweebaansweg dus dat schiet sowieso al niet erg op. Er was erg veel tegemoetkomend vakantieverkeer; veel campers en caravans en veel daarvan hadden een Nederlands kenteken.  Ze gaan de zon opzoeken, denk ik, alhoewel het in Nederland ook erg mooi weer is. Hopelijk houdt het mooie weer nog even aan, zou fijn zijn voor iedereen.

We hadden nog brood gehaald bij de bakker vanmorgen en hier op de camping hebben we een pizza gehaald. De campingbeheerder maakt ze zelf en ze waren lekker. Goed gekookt , vonden we zelf.

Op tijd naar bed en morgen weer vroeg op pad. Hopelijk zonder veel oponthoud.