vrijdag 26 mei 2017

Dag 32

De laatste keer dat ik uitkijk over het water van de Adriatische zee, tenminste wat betreft deze vakantie.

Vanmorgen van de dokter groen licht gekregen om te rijden. Een zakje met verband voor onderweg gaf ze mee en ze zei heel stellig dat pas over zeven dagen de tape en het afdeklaagje  verwijderd mogen worden. Freddy ziet het rijden wel zitten en we kijken wel hoe het gaat gedurende de rit. We hebben de camping al betaald en morgenvroeg willen we een beetje op tijd weg. Bij de dokter was het een drukte van belang maar we waren toch redelijk op tijd aan de beurt. Er zat nog een Nederlander en hij was er ook al voor de derde keer, na eerst een bezoek aan het ziekenhuis in Pula te hebben gebracht. Hij verwonderde zich ook al over de staat waarin het ziekenhuis en de huisartsenpraktijk verkeren. Komt in Nederland ook volgens hem niet meer voor zo;maar de zorg en de begeleiding is prima en daar gaat het om.

Freddy stelde voor om even naar het centrum van Fazana te rijden, even een kop koffie halen. Een parkeerplaats was snel gevonden en na een paar minuten zaten we al aan de haven , achter een kop koffie. Het is een prachtig stadje, oud, leuke straatjes, wat winkeltjes en restaurants. Na de koffie nog even verder gehupt en inmiddels was het half twee. “Zullen we hier maar gaan eten, hoeven we vanavond niet te koken”, zei Freddy. Een restaurant gevonden, vlakbij de parkeerplaats en vis met van alles erbij besteld. Het smaakte heerlijk en zo hebben we deze week toch nog met een fijn gevoel afgesloten.

Op de terugweg nog langs de supermarkt om fruit voor onderweg te halen en een paar flessen melk , altijd handig te hebben voor de pap ’s morgens. Je weet nooit waar we gaan overnachten en wat je daar kunt kopen.

Ik heb wel zin om weer naar huis te gaan; om Isa en de kinderen weer te zien. En als je niet uit de voeten kunt, is een dag of vijf niets doen en veel zitten, meer dan genoeg voor ons. Ik hoop dat het rijden goed gaat en thuis kan Freddy net weer wat beter uit de voeten.

We hebben op drie campings aan zee gestaan en dat is toch wel heerlijk; dat is ons goed bevallen. Natuurlijk vonden we het zwemmen fijn ’s morgens maar ook het kijken over zee, de golven en de boten, vanmiddag nog weer kit surfers gezien op het water. Er is hier trouwens ook een duikschool .

Kroatiƫ is een prachtig land, alles wat wij mooi vinden is er , bergen, de zee, natuurparken en mooie steden en stadjes. Istriƫ gaan we beslist nog weer een keer bezoeken.

Alles is al bijna ingepakt; een half uur zijn we daar mee bezig, morgen de laatste dingen en dan op weg.